BEQIR MUSLIU: Cronica Ioaninei (1350-1400), II Kronika e Janinës (1350-1400), II

Corpus Scriptorum historiae bizantinae

Pretutindeni îmi ascundeai fața
Iar mie-mi trebuie să te urmăresc prin oglinzi care nu
Le puteam găsi nici măcar în pergamente rupte-n
Biblioteci
Astfel iar am ajuns la Ioanina Tu nu erai acolo
Eh Nu ți-am zis Epir se smulgea din carnea trupului
Meu muritor până tu mă căutai pretutindeni
Din mâna mea dreaptă curgea sânge Etolian
La subțiori mă mușca Akarnania
Și au murit Stevan și alți împărați între timp
Salvările au continuat mai încolo
Dar după a-ceea ce se scrie cu sânge și slove
Prin istorie a venit Nichifor II Îngerul
Din nou văr de sânge cu Ioan Cantacuzino

Ce metapauză în istoria anilor 1356-1359
Au spus că Nichifor II Îngerul așa se numește și este
Ginerele scriitorului și împăratului Ioan Cantacuzino
A coborât din Costandinopole aprins de supărare
Și a început salvările Oare nu ți-am zis
S-au închis toate cărțile un timp
Pielea era considerată drept zidul vulnerabil ca să
poată opri
Sângele să nu țâșnească și să se suie-n munți
Alvanoiții unde sunt Zise Cu toții s-au speriat
Cineva a spus Va trece și acest imperiu precum multe
alte imperii
Și s-a strecurat într-un manuscris
Eu sunt Acela Mi-a zis
Oare nu-ți citesc toate astea într-un pergament
Nu Îi spus Acesta este Acel Anonim care a scris cu
sânge
Și Oare n-ai în mână Cronica Ioaninei
Și vrei să te ascunzi printre slovele neliniștite

Amin