Gheorghe Bâlici: Epigrame

La 50 de ani


La vârsta asta toată lumea vine
Să vadă de arăţi la fel de bine,
Iar unii îţi aduc şi câte-o floare,
Că-i jumătate de înmormântare...

Locul meu în viaţă


L-am căutat, visând etern,
Dar adevăru-i cam sinistru:
Când am ajuns pe la Guvern,
Mi-l ocupase un ministru...

 

La venirea democraţilor în Primărie


Toţi comuniştii uite c-au plecat
Şi-i bine c-a venit puterea nouă,
Căci într-o zi şi eu am avansat
Din cabinetul 3 în 29...

 

Mie la numirea într-o nouă funcţie


De când lucrez în aparat,
Mă simt ceva mai apărat,
Dar cu ce-mi dă şi-aicea statul
Nu prea lucrează... aparatul.

 

Unui prieten care m-a întrebat
cum mă mai descurc


În statul nostru cel avut
Eu procedez ca mii şi mii:
Din când în când iau împrumut,
Să mai întorc din datorii.

Noii îmbogăţiţi


Pot să nu aibă facultatea,
Dar nu cerşesc, ca mii şi mii,
Căci îşi păstrează demnitatea
La casa de economii.

 

Măsuri anticriză


Nu cred că vom trăi infernul,
Căci, pentru-a mai schimba decorul,
Aşa va mai munci Guvernul...
C-o să transpire doar poporul.

Soluţie salvatoare


De bandiţi şi de dezastre
Tot există o salvare,
Căci în drumurile noastre
Are-o groapă fiecare!..

Restricţie


N-am mai trăit şi timpuri bune,
Iar azi Guvernul cel infam
Să strâng cureaua îmi tot spune...
Când eu nici pantaloni nu am.

Perioada dictaturii


În timpul cel de tot amar
N-a fost vreun om fără dosar;
Din câţi au strâns dosare-n tom
A fost măcar vreunul om?!

Licheaua


Pricepi că eşti uşor ca neaua
Şi ai picioarele cam slabe,
Când vezi cum s-a-nălţat licheaua
Mergând mereu în patru labe!..

Întrebarea întrebărilor


O întrebare pun – să scap
De chinu-i sadic pân’ la moarte:
De ce, când e pustiu în cap
Nimic în el nu mai încape?

Denigratorilor lui Eminescu


Poetul dus în infinit,
Văzându-i, ar fi spus:
„N-au fost pe când nu s-au zărit,
Azi îi vedem şi nu-s!”